.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پيش دانشگاهي حذف شده نه راهنمايي

وزير آموزش و پرورش گفت: شوراي عالي آموزش و پرورش ابتدا خبر اشتباهي پخش كرد مبني بر حذف مقطع راهنمايي كه اين طور نيست بلكه پيش دانشگاهي حذف شده است.

حميدرضا حاجي بابايي در جمع مسئولان آموزش و پرورش سيستان و بلوچستان در چابهار اظهار داشت: براي ايجاد تحول در آموزش و پرورش، تعدادي از محققان اين وزارت، تحقيقاتي را از سال 1367 آغاز كردند به طوري كه در چهار سال گذشته تعدادي از اين كارهاي تحقيقاتي انجام شده امروز به عنوان فلسفه آموزش و پرورش و بر مبناي سند ملي و سند راهبردي آن آماده و امروز در واقع روز عمل كردن به آن است.

وي افزود: براي پيشرفت بايد تحول ايجاد شود و چنانچه تحولي ايجاد نشود عقب مي‌افتيم.

وزير آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: براي پيشبرد اهداف آموزش و پرورش قرار است چهار دوره سه ساله در آموزش و پرورش شكل گيرد كه دو دوره سه ساله در مقطع ابتدايي و دو دوره سه ساله در مقطع دبيرستان است و براي دوره ابتدايي يك معاونت و براي دوره دبيرستان هم يك معاونت درنظر گرفته مي‌شود كه براي استان سيستان و بلوچستان به همين گونه عمل مي‌شود و پنج معاونت براي سازمان آموزش و پرورش اين استان اختصاص مي‌يابد.

حاجي بابايي ادامه داد: شوراي انقلاب فرهنگي در سال 71، كنكور را دو مرحله‌اي كرد در حالي كه تعداد دانشجويان و تعداد دانشگاه‌ها، محدود بود به همين دليل شوراي آموزش و پرورش مصوب كرد كساني كه معدل 14 به بالا دارند مي‌توانند به كلاس‌هاي بالاتر بروند و همه دانش‌آموزان پذيرفته شدند و به مرحله پيش دانشگاهي راه يافتند در اين صورت وضعيت مشكل‌زا شد و يك گروه نتوانستند آزمون دهند.

وي اضافه كرد: همچنين مرحله بعد عدم رفتن به دانشگاه بعد از مقطع پيش دانشگاهي بود و بعد مقطع كارداني مطرح شد و تعداد دانشگاه‌ها، افزايش يافت و دانشجويان زيادي به عناوين مختلف در دانشگاه‌ها اعم از دولتي، خصوصي و ... پذيرش شدند و در حال‌حاضر كار به جايي رسيده كه بيش از سه ميليون دانشجو داريم.

وزير آموزش و پرورش گفت: تا سال90، آزموني به عنوان كنكور وجود ندارد و حذف مي‌شود اما نكته قابل توجه اين است كه وقتي آزموني در كار نباشد، پيش دانشگاهي هم مطرح نيست و اين ضربه‌اي بوده كه تا حالا به ما وارد شده است.

حاجي بابايي ادامه داد: دوره دبيرستان دو سال بوده (سال دوم و سوم دبيرستان تخصصي بوده) و حال در دوره راهنمايي تحصيلي و در مقطع سوم راهنمايي بايد دانش‌آموزان انتخاب رشته كنند.

وي افزود: وقتي دانش‌آموزي بخواهد وارد كلاسي شود بايد يك سال، آمادگي و پيش دبستاني را بگذراند كه براي اين منظور بايد قانون عادلانه‌اي نوشته شود از اين رو شوراي عالي آموزش و پرورش ابتدا خبر اشتباهي پخش كرد مبني بر حذف مقطع راهنمايي كه خير اين طور نيست بلكه پيش دانشگاهي حذف شده است و دوره آمادگي و پيش دبستاني به عنوان يك سال اصلي دوره تحصيلي ابتدايي محسوب مي‌شود.

وزير آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: در دوره ابتدايي، دانش‌آموز، هفت سال بازي مي‌كند و كارهاي سبك تعليم و تربيت را فرا گرفته و انجام مي‌دهد كه در اين قسمت جاي بحث وجود دارد كه آيا از پنج سال تمام دوره ابتدايي را آغاز كنيم يا از شش سال تمام، بنابراين لازمه يك تحول بنيادي است تا كار اساسي و ساختاري انجام پذيرد.

حاجي بابايي گفت: بايد آموزش و پرورش از حالت سنتي و حفظي خارج شود و به ابتكار، خلاقيت و نوآوري، علمي - پژوهشي و تحقيقاتي تبديل شود كه نقش خود دانش‌آموزان در اين راه تعيين كننده است.

وي افزود: در حال‌حاضر، مدرسه محوري عمل مي‌شود يعني مدرسه بايد همه چيز در آن جاي گيرد پس بنا داريم در ساعات بعد از ظهر زماني كه مدرسه تعطيل مي‌شود كانون قرآن و كانون فرهنگي را راه بيندازيم براي اينكه دانش‌آموزان علاقه‌مندتر شوند.

وي افزود: همچنين به هر مدرسه‌اي كه معلمانش توانايي داشته باشند به آنها اضافه كاري داده شود و از بازنشسته‌ها به مدت هشت ساعت در هفته استفاده كنيد.

وزير آموزش و پرورش گفت: 6 هزار بازنشسته مقبول با 25 تا 30 سال سابقه كار داريم و در كنار آنها نيروهاي جديد و شاداب و جوان كه اگر با هم تلفيق شوند بهترين بازدهي و نتيجه را بدست خواهيم آورد.

حاجي بابايي تصريح كرد: از يك طرف محدوديت وارد كردن نيرو داريم تا جايي كه بتوانيم اين كار را انجام مي‌دهيم و درآمد معلمان را افزايش داده و از توان بالاي تعليم و تربيت استفاده مي‌كنيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.253 seconds.